Blog

29.11.2021 Василий Бессонный

Ar trebui să existe un nou cluster în domeniul securității?

O companie de transport fără parc propriu de vehicule?!

O firmă de construcții fără utilaje pentru construcții?!

O companie de pază fără paznici proprii?!

Un operator de telefonie mobilă fără infrastructură proprie?!

La prima vedere, toate cele de mai sus sunt absurde. Nu poate fi! Dar:

  • «Proprietarul «Билайн» va vinde turnuri celulare în Rusia pentru 970 de milioane de dolari (www.rbc.ru 09/06/2021);
  • Cei mai mari operatori de telecomunicații din Rusia au început să-și vândă simultan infrastructura turnurilor
  • Compania internațională de telecomunicații Orange își vinde turnurile.»

Potrivit datelor neverificate, se vând și turnuri din Republica Moldova.

Iar motivele sunt foarte simple: OPTIMIZAREA CHELTUIELILOR. Pe acest fond, nu mai pare ilogic să ne imaginăm o firmă de transport sau construcții fără flotă proprie. Ei bine, și o companie de securitate fără paznici. La prima vedere, acest lucru este cu siguranță de neconceput. Dar:

Să ne cufundăm în istoria și evoluția serviciilor tehnice de securitate.

La etapa de formare serviciul tehnic de securitate a fost asigurat pe baza unui răspuns prompt la un singur eveniment – o stare de alarmă. Adică, obiectul ar putea fi în două stări discrete: o stare de alarmă și o stare latentă. A existat și o a treia stare – tehnologică: pierderea comunicării cu obiectul de protecție, precum și o defecțiune.

Desigur, într-un asemenea peisaj «științific și tehnic», rolul omului era foarte mare. Coloboratorii de securitate trebuiau să ajungă la fața locului și să încerce să înțeleagă, conform instrucțiunilor lor, cât de probabil este un eveniment de abatere. În această situație, semnalul de alarmă era o nevoie necondiționată de plecare. Iar deplasările nu au fost doar pe baza unor evenimente perturbatoare, ci și pe motive de familiarizare cu obiectul, clarificarea trăsăturilor obiectului, transferul de „experiență” în lucrul cu obiectul, factorul uman a fost extrem de important.

Dezvoltarea mijloacelor tehnice de securitate vă permite să obțineți o imagine mai detaliată a lucrurilor ce se întâmplă în unitate, în funcție de evenimentele înregistrate de senzori, vă puteți construi o imagine a celor întâmplate la unitate. Și în acest caz, se poate înțelege cu mai multă încredere că obiectul de protecție a suferit o intruziune. Sau să înțelegi cu mai multă încredere că evenimentul este de natura unei defecțiuni tehnice și nu are sens să reacționezi la acesta.

Capacitățile echipamentului tehnic de securitate al instalației vor permite persoanei de serviciu să urmărească mișcarea intrusului în jurul unității și să conducă literalmente grupul operativ pe calea acestuia. Starea programelor moderne de consolă permite, în timpul procesării unei alarme la instalație, conectarea unui angajat al serviciului operațional în modul de acces complet la datele care vin la stația de monitorizare.

Astfel, trebuie să precizăm faptul că, în legătură cu creșterea rapidă a gradului de informare a operatorului de la distanță, care este legătura de transmisie a serviciului de securitate tehnică, se pierde importanța angajatului serviciului operativ ca purtător de informații despre obiect și cerinţele pentru angajat în calitate de analist anti-criminal sunt reduse.

Există o imagine obiectivă a decuplării complete a angajatului serviciului operativ de la unitate. O anumită listă de obiecte este responsabilitatea legală a operatorului de securitate. Sarcina operatorului de pază este să asigure siguranța obiectelor care îi sunt încredințate cu ajutorul instrumentelor legale disponibile. Mai mult, o scădere a costului de deplasări la fața locului, aici ne referim atât la frecvența vizitelor, cât și la costurile de întreținere a personalului echipelor operative, va crește direct stabilitatea financiară și profitabilitatea întreprinderii. Și aici consider că este oportun să revin la începutul prezentării. Am început cu turnurile operatorilor de telefonie mobilă. Turnurile sunt unul dintre instrumentele pentru a duce o afacere foarte specifice și nu foarte complicate din punct de vedere ingineresc. Angajații grupurilor operative și componența de transport, la fel ca turnurile, sunt unul dintre instrumentele pentru desfășurarea unei afaceri de securitate. La fel ca turnurile, acesta este un segment de afaceri foarte specific.În afaceri, tendințele deseori au un caracter asemănător avalanșelor. Dacă o companie a făcut anumiți pași și au avut succes. Cel mai adesea acestea sunt acțiuni care duc fie la scăderea costurilor de operare, fie acțiuni care duc la apariția unui nou serviciu, care oferă companiei un profit mai mare. Toți jucătorii din acest sector al pieței vor urma foarte curând calea acestei companii.

Dacă luăm numărul total de obiecte a diverselor companii de securitate, păzite în municipiu și le împărțim în numărul de grupuri operaționale, diverse companii de securitate, nu va fi greu de observat că principiul suficienței rezonabile este încălcat. Aceasta înseamnă că întreprinderile mici pot avea o lipsă de grupuri operaționale, iar cele mari au o supraabundență.

Tendința întreprinderilor mici de arefuza de la propriile echipe operative și de a cumpăra acest serviciu de la cele mari a atins deja apogeul. Dar logica afacerilor respectă întotdeauna legile de reducere a costului serviciilor, iar resursa de reducere a costului încă există. Iar cel mai evident pas de a reduce costul serviciilor de securitate este separarea serviciului de reacționare rapidă într-un cluster separat. Există premise obiective pentru aceasta, nu numai în redundanța grupurilor operaționale în ansamblu, ci și în faptul că întreprinderile mici urmează să achiziționeze servicii de outsourcing de la companii mai mari, având în vedere necesitatea de a economisi bani, fără satisfacții profunde.

Outsourcing unui serviciu de la o întreprindere mai mare duce la pierderi de reputație pentru întreprinderile mici și viceversa face publicitate întreprinderilor mari și face ca clusterul lor de reacționare rapidă să fie mai profitabil din punct de vedere economic. Cu astfel de contracte, întreprinderile mici toarnă apă pe moara unui concurent. Dacă presupunem că mâine va exista un operator de securitate care va presta exclusiv serviciii de reacționare rapidă, atunci chiar dacă prețul pentru acest serviciu rămâne același (și există o resursă care să scadă), micile întreprinderi vor cumpăra acest serviciu de la un operator independent.

Așteptăm desfășurarea evenimentelor...